2007. július 15., vasárnap 13:02

Felhomorítás

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • Sok nagy izomcsoport vesz részt a munkában
  • A gyakorlatban résztvevő izmok: ágyékiháti mély hátizmok, a gerincfeszítő izom csoport, a haránt és tövisnyúlványok közötti izomrendszer, a négyszögű ágyék izom, a farizmok, a nagy combközelítő izom, és a comb hajlító izmai (a félighártyás izom, a féliginas izom, és a kétfejű combizom hosszú feje)

A gyakorlat végrehajtása

  1. A képen látható padra fekszel oly módon, hogy a combod felső része felfekszik a padra, a lábaid nyújtva vannak, és a sarkaid be vannak akasztva a lábtartóba
  2. Összekulcsolod a kezeidet vagy a tarkódhoz, vagy a mellkasod elé, és leereszted a felsőtestedet szinte függőleges helyzetbe
  3. A mély hátizmok, a farizmok, és a combhajlítók segítségével, felemeled a törzsedet vízszintes fölé, és homorítasz
  4. Majd lassan visszaengeded magad a kiinduló helyzetbe ,és végrehajtod az előírt ismétlés számot

 

Figyelj oda, hogy:

  • A combod felső része mindig a padon kell, hogy maradjon a felhomorítás során, és a lábaid is nyújtva maradnak
  • Végezhető a gyakorlat 45-fokos szögbe beállított padon is, ez enyhébb terhelést ró a résztvevő izmokra
  • Elég csak a vízszintes helyzet fölé emelkedned és homorítanod, nem kell nagyon tovább emelned a törzsed, mert megsérülsz
Megjelent: 788 alkalommal