2007. július 29., vasárnap 13:54

A kazeinről-mikor érdemes fogyasztani?

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
A kazein igen népszerű aminosav forrás a testépítők körében. Ez a foszfoprotein teszi ki a tej és a sajtok fehérjetartalmának 80%-át. Az aludttejben fordul elő nagy mennyiségben, így tudjuk megkülönbözteti meg a tejsavótól.
A tejben túlnyomó részben kálcium ionhoz kötötten találhatóak meg. Magas a glutamin tartalma (ez az aminosav teszi ki az izomszövet 50-60%át), így segít az immunrendszer erősítésében. 20,5%-os glutamin tartalmával a kazein felülmúlja a többi népszerű fehérjeforrást, beleértve a tejsavót, a szóját és a tojásfehérjéket.
Nagyon hatékony antikatabolikus anyag, edzés után mégsem jó fogyasztani, mivel lassan emészthető és hosszan tartó teltségérzetet okoz. Az összes fehérje közül a kazein rendelkezik a legmagasabb tirozin-triptofán aminosav aránnyal (majdnem 5:1 arány), ezért az egyik leginkább stimulálóbb is azok közül, fogyasztása után pedig csökkentheti az éhségérzetet is. Fogyasztása után megnöveli az agy kémiai jeleit, így általános elégedettség-és teltségérzést okoz.
A kazeineknek gyártásának is több fajtája ismert: az egyik alapja, a melegítéses eljárás, ennek folyamán a kazein kicsapódik az oldatból, majd ezt csapadékot összegyűjtik és porítják (léteznek még a sajtgyártáshoz hasonló oltóanyagos eljárások is).
Az előbbi, a régebbi „hagyományos” eljárás, egy újabb eljárás az un. Micellar kazein gyártás. A folyamatsorán hideg szűréssel nyerik ki a fehérjét a durvább melegítés helyet.
Enzimek egy csoportját használják egy nanoszűrésnek nevezett folyamat során, a kazein ennél az eljárásnál nem denaturálódik így az épen maradt fehérjefrakciók nagyobb biológiai értékkel bírnak.
Az ilyen „Micellar” jelzésű proteinek ugyan jobb minőségűek, de áruk is lényegesen magasabb, mint társaiknak.
Meg kell még említeni, hogy a kazein alapú fehérjeporok tartalmazzák a legtöbb tejcukrot is így, akik allergiásak rá azok kerüljék az ilyen készítményeket (a tejsavó proteinek is tartalmaznak tejcukrot!)
Fentebb már említésre került, hogy lassabban felszívódó fehérje a kazein, fogyasztása akkor ajánlott, amikor hosszabb ideig nem tudunk táplálékot magunkhoz venni, ez a mindennapokban praktikusan az esti órákat jelenti (pl. lefekvés előtt ideális fogyasztani).

Tápérték adagonként
Egy adag: 25 g (kb. 1 adagolókanál)
Mennyiségek adagonként RDA%**
Kalória 90 kcal
Kalóriazsírból 4 kcal
Protein 20 g 40%
Szénhidrát <1 g 0%
Cukor <1 g
Zsír <1 g 2%
Nátrium 4 mg <1%
Kálium 4 mg <1%
Tipikus aminosav tartalom
(protein tartalom százalékában)
Alanine 2.8 Arginine 3.4
Aspartic acid 6.6 Cystine 0.4
Glutamic Acid 20.2 Glycine 1.7
Histidine 2.9 Isoleucine*+ 5.2
Leucine*+ 9.1 Lysine+ 7.5
Methionine+ 2.7 Phenylalanine+ 4.9
Proline 9.5 Serine 5.7
Threonine+ 4.2 Tryptophan+ 1.3
Tyrosine 5.2 Valine*+ 6.7
* BCAA-k összesen: 21%
+ Esszenciális aminosavak összesen: 46.8%
** Napi ajánlott mennyiség %-a
Összetevők (csoki íz): kazein mátrix [kalcium-kazeinát, micelláris kazein], kakaó, ízesítés, aszpartám.
Fenil-alanint tartalmaz!

* 100%-BAN KAZEINBŐL, A LEGJOBB LASSÚ FELSZÍVÓDÁSÚ PROTEINBŐL!
* IGAZI ANTI-KATABOLIKUS FEHÉRJE!
* EGYENLETES, ELNYÚJTOTT AMINOSAV BEÁRAMLÁS, REMEK FELSZÍVÓDÁSI MUTATÓK!
* IGEN MAGAS GLUTAMIN TARTALOM!
* KIVÁLÓ LEFEKVÉS ELŐTTI FOGYASZTÁSRA!


A tudományos kutatási eredmények a tápanyag időzítéssel és protein fajtákkal kapcsolatban olyan eszközöket adtak a kezünkbe, amelyek segítségével maximalizálhatjuk az edzésünk eredményét. A PRO LONG 100% kazein formulánk egy olyan lassú felszívódású fehérje (szemben a gyors tejsavófehérjékkel), amelyik egyenletes, elnyújtott aminosav beáramlást hoz létre a véráramba, akár 7-8 órán keresztül is! Emiatt a kazein ideális akkor, ha valamilyen oknál fogva az étkezéseid túl távol vannak egymástól, illetve lefekvés előtt. Ha bevetsz edzés előtti és alatti tápanyag bevitelt is (amelyben van protein vagy aminosavak), akkor lehetséges, hogy optimálisabb már kazeint inni edzés után. A lassabb felszívódási tulajdonsága a kazeint jobban anti-katabolikussá teszi, mint amilyenek a gyors proteinek; és az aminosav felhasználás ebből a fehérjéből hatékonyabb (nem ég el a pillanatnyi felesleg, ha túl sok megy be egyszerre). A kazein gazdag a kritikus fontosságú elágazó-láncú aminosavakban (BCAA); és igen magas a lényegében esszenciális, izomépítéshez fontos glutamin tartalma – magasabb, mint a tejsavóé!

ADAGOLÁS: A PRO LONG ideális, ha valamilyen oknál fogva az étkezéseid túl távol vannak egymástól, illetve lefekvés előtt. Ha bevetsz edzés előtti/alatti tápanyag bevitelt is (amelyben van protein vagy aminosavak), akkor lehetséges, hogy optimálisabb már kazeint inni edzés után. Keverj el 1-2 adagot bármilyen folyadékban 350 ml/adagolókanál mennyiségben és erősen rázd fel. Tipikusan a protein turmixok bevitele a napi teljes fehérje fogyasztás felében maximalizált. Általánosságban a testépítőknek testsúlykilogrammonként napi 2 g protein szükséges összesen izomnövelés alatt, 3 g/kg diéta során.

Kiszerelések: 900 g

Ízek: csoki
Megjelent: 1092 alkalommal