2007. július 07., szombat 14:41

Vállról nyomás kézisúllyal

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • A gyakorlatban résztvevő izmok: a vállizom első és oldalsó feje, a csuklyás izom nyaki része, a lapockaemelő izom, elülső fűrész izom, nagy mellizom felső része , a tricepsz, és a lapocka kis izmai

A gyakorlat végrehajtása

  1. Enyhén döntött háttámlájú padon ülsz, feneked és a hátad felső része a pad támlájának van nyomva, két egykezes súlyzó van a kezedben
  2. Kiinduló helyzet :a súlyzók a vállaid szélénél vannak, a tenyered előre fele néz, a súlyzót egy kissé ferdén tartod, hüvelykujjad legyen lentebb
  3. Felfelé nyomod a súlyokat, enyhe félkörívben, a fejed fölé, majd ugyanezen félkörív mentén lassan visszaengeded a vállad széléig
  4. Végrehajtod az előírt ismétlés számot


Figyelj oda, hogy:

  • Felnyomáskor kifújod a levegőt, visszaengedéskor levegőt veszel
  • A mozdulatot mindig a váll függőleges síkjában végezd
  • A gyakorlat végezhető semleges fogással is, tehát egymás fele néző tenyérrel
  • A gyakorlat végezhető állva, csak az egyik kezeddel, ilyenkor a másik kezeddel egy stabil pontba kapaszkodsz
Megjelent: 1029 alkalommal