2007. július 07., szombat 20:26

Előreemelés

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • Elsődlegesen van terhelve a vállizom elülső, és oldalsó feje
  • A gyakorlatban résztvevő további izmok: nagy mellizom felső rész, a bicepsz a hollócsőr karizom
  • Ha a kart vízszintes fölé emeljük : csuklyás izom nyaki része, a lapockaemelő izom, és az elülső fűrészizom

A gyakorlat végrehajtása

  1. Vállszélességű terpeszben állsz, két könnyebb kézi súlyzó van a kezeidben, karjaid teljesen ki vannak nyújtva, a súlyok a combod felső részénél vannak, tenyered a combod fele néz; csípőből egy kissé előredőlsz a gyakorlat során
  2. A karok teljesen nyújtott helyzete mellett előre és felfelé emeled a súlyokat a homlokod magasságáig
  3. Egy pillanatra megtartod a felső holtponton, majd lassan visszaengeded félkörív mentén a combodig, és végrehajtod az előírt ismétlés számot


Figyelj oda, hogy:

  • A karok végig nyújtva maradnak, mind a felemelés, mind a leengedés során
  • A gyakorlatot végezheted váltott karral is
  • Levegő vétel, felemeléskor, kilégzés visszaengedéskor
  • A gyakorlat végezhető rúddal is, ez lehetőséget ad arra, hogy a fogásszélességet változtasd, a vállszélességtől szélesebb, illetve szűkebb, és teljesen zárt fogásig
Megjelent: 873 alkalommal