2007. július 07., szombat 20:55

Döntött oldalemelés ülve

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • Elsődleges terhelést kap a vállizom hátsó feje
  • Másodlagos terhelést kapnak a további izmok, a vállizom oldalsó feje, a csuklyás izom, és a lapocka kis izmai

A gyakorlat végrehajtása

  1. Leülsz egy vízszintes edzőpad végére, összezárt lábakkal, előrehajolsz, úgy, hogy a mellkasod majdnem a combodhoz ér
  2. Karjaid lefele lógnak a lábad alá, könyököd enyhén behajlítva, a kezedben két kézi súlyzó, tenyereid egymás fele néznek
  3. Emeled a súlyokat oldalra és felfelé, félkörívben, vállmagasságig, úgy hogy végig előredőlve maradsz
  4. A felső holtponton megtartod egy pillanatig, majd ugyanezen félkörív mentén, visszaengeded a kiinduló helyzetbe, és végrehajtod az előírt ismétlés számot

Figyelj oda, hogy:

  • Könyököd végig enyhén behajlítva kell, hogy maradjon
  • A gyakorlat végzése során a könyököd magasabban kell legyen, mint a kézfejed
  • Ügyelj arra is, hogy ne túlságosan hátrafelé emeld a súlyokat, hanem inkább előrefelé
  • Végezheted a gyakorlatot úgy is, hogy a tenyereid egymás fele néznek, és úgy is, hogy hátrafele néznek
Megjelent: 1103 alkalommal