2007. július 07., szombat 21:02

Egykezes oldalemelés döntött törzzsel, csigán

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • Elsődleges terhelést kap a vállizom hátsó feje, másodlagos terhelést kapnak a vállizom oldalsó feje, a csuklyás izom, és a lapocka kis izmai
  • A gyakorlat előnye, a szabad súllyal szemben, hogy a csiga folyamatos feszültséget biztosít a vállizom hátsó fejének

A gyakorlat végrehajtása

  1. Vállszélességű terpeszben állsz, előredöntött törzzsel, a csiga alsó kötelének fogóját fogod, hátaddal homorítasz, könyököd enyhén behajlítva, a karod lóg lefelé
  2. Emeled a csiga fogantyúját, oldalra és felfelé félkörív mentén, vállmagasságig
  3. A felső holtponton megtartod egy pillanatig, majd ugyanezen félkörív mentén visszaengeded a kiinduló helyzetbe, a lábszárad elé
  4. Végrehajtod az előírt ismétlés számot, majd a másik kezeddel is elvégzed a gyakorlatot

Figyelj oda, hogy:

  • A gyakorlat végzése során a könyököd végig magasabban van, mint a kézfejed
  • A könyök végig enyhén behajlítva kell, hogy legyen
  • Előredőlve maradsz a gyakorlat során
  • Szép egyenletesen emeld és engedd félkörív mentén a fogantyút, a felső holtponton megtartva
Megjelent: 1053 alkalommal