2007. szeptember 29., szombat 16:55

Formába hozó edzés módszerek: óriás sorozatok alkalmazása

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
Folytatjuk a formába hozó edzés módszerek közlését.
A szuper szett edzés után, most az óriás sorozatok alkalmazását ismertetjük.
Ezt a módszert többek közt Dorian Yates, és Lee Honey is alkalmazta, nagy sikerrel.
Lényege, az edzésintenzitás fokozása, a verseny előtti utolsó időszakban alkalmazták.
Tehát bemelegítés után egy izomcsoportra nagyjából hat gyakorlat végzése, hat, nyolc sorozattal
Minden esetben egy erőgyakorlatot, egy izoláló, nyújtó gyakorlat követ.

Tehát egy sablon: fekve nyomás, tárogatás, ferde nyomás, áthúzás kézi súllyal, tolódzkodás, összehúzás csigán.
Lehetőség szerint a gyakorlatok közt minimális pihenővel.
Közepes súlyokkal lehet végezni, nagyon megerőltető a keringési rendszernek, az utolsó négy hétben alkalmazták.
Alapos bemelegítést igényel, mikor elkezdjük az óriás sorozatot, kis súlyról kell indulnunk.
Természetesen csak haladóknak ajánlott.
Hátránya, hogy szinte minden szeren egyszerre kell edzenünk, ehhez nagy, jól felszerelt, és nem túlzsúfolt teremre van szükség.
Ellenkező esetben folyamatos konfliktus helyzet alakulhat ki a terem fizető vendégeivel.

Vida Zoltán
Megjelent: 1082 alkalommal