2007. szeptember 29., szombat 16:55

Formába hozó edzésmódszerek: edzésnapok sűrítése

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
A formába hozó edzésmódszerek közül most az edzésnapok sűrítését ismertetjük.
Általában egy haladó testépítő tömegnövelés alatt egy nap egy izomcsoportot edz, teljes intenzitással. Tehát öt nap alatt edzzük le az egész testet. Természetesen, ha vannak alkati hiányosságok, akkor arra az izomcsoportra nagyobb gondot kell fordítani, tehát az öt napos cikluson belül lehet kétszer edzeni.
A verseny közeledtével, az intenzitás fokozására ezt lehet sűríteni, az öt nap munkáját akár három napra.

Nagyon régi módszer, már Arnold is alkalmazta. Hátránya, nagyon időigényes, napi két súlyzós edzést igényel. És akkor még nem beszéltünk a kardió edzésről.
Tehát ilyen jellegű edzés mellett más tevékenység nem végezhető.

Rövid ideig alkalmazható, nagy a túledzettség veszélye. Idegileg is hatalmas teher.
Magán véleményem, legfeljebb négy hétig alkalmazható.
Kombinálható más formába hozó módszerekkel, súlycsökkentéssel, szett edzéssel.
Hatásos módszer, sokan és eredményesen alkalmazzák. Csak haladó szinten edzőknek, diétával kombinálva ajánlott.
Íme, egy lehetséges verzió:
1. NAP
DE. Mell, hasizom
DU. Triceps, csuklyás izom, kardió
2. Nap
DE. Hát, törzsfeszítő izom
DU. Biceps, hasizom, kardió
3. Nap
DE. Váll, hasizom,
DU. Comb, vádli, fenék
Természetesen számtalan más variáció lehetséges, ezt csak lehetséges alternatívaként írtam.
Hogy melyik csoportosítás az ideális, arra mindenkinek magának kell ráérezni.

Vida Zoltán
Megjelent: 332 alkalommal