2009. március 04., szerda 22:09

Anabolikus szteroidok lehetséges mellékhatásai-folytatás...

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
A lehetséges mellékhatások közül legtöbbet a termékenyítő képesség lehetséges megváltozásáról beszélnek.
Ez a legdivatosabb, és legrémisztőbb téma. Sajnos egy felnőtt magyar bajnok súlyemelő barátom is ilyen problémákkal küzdött, tény használt szteroidokat, de az egész osztályon rajta kívül nem hogy szteroid használó, de még sportoló sem volt. Náluk vajon mi okozta a problémát?
Tehát próbáljuk tényszerűen vizsgálni ezt a kérdést.

Ha a szervezetbe injekció, vagy tabletta formájában szteroidot viszünk be, akkor a normálisan kiválasztott tesztoszteron mennyisége csökken.
Ennek következtében a nemi mirigyek mérete, és a spermiumok száma csökkenhet.
Legtöbb esetben a szteroidok alkalmazása után a hormontermelő képesség, és a spermium szám is visszaáll az eredeti szintjére.
Szteroid használata után fokozott súlyvesztés, erőcsökkenés léphet fel.

A szteroidok elhagyása után a szervezet még nem tud azonnal elegendő tesztoszteront és gonadotropint termelni, ezért negatív nitrogén egyensúly alakul ki, különösen akkor ha ebben az időszakban még kemény edzéseket is végzünk.
A szteroidok használata után fokozott vízvesztés léphet fel. Ez okozhat izületi fájdalmakat, izomgörcsöket.

Szteroidok alkalmazása során előfordulhat fejfájás, émelygés, szédülés étvágytalanság.
Ezek a mellékhatások normális alkalmazás során ritkán fordulnak elő.
A szteroidok alkalmazása során mindenki mérlegelje az előny-hátrány tényezőket, és ennek tudatában döntsön, alkalmaz szteroidokat, milyeneket, és milyen mennyiségben.

Vida Zoltán
Megjelent: 100 alkalommal