2007. július 15., vasárnap 14:18

Vízszintes lábemelés

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)
  • A gyakorlatban résztvevő izmok: egyenes hasizom alsó része, a külső és belső ferde hasizmok, a csípőhorpasz izom, az egyenes combizom, és a szabóizom
  • A vízszintes és a döntött padon a végrehajtás módja ugyanaz, a vízszintes pad enyhébb terhelést okoz, minél jobban meg van emelve a pad dőlés szöge, annál nagyobb a terhelés az egyenes hasizomban

A gyakorlat végrehajtása

  1. Kiinduló helyzet: hanyatt fekszel a hasizom padra, a fejed mellett kétoldalt megkapaszkodsz a padban, lábak a pad síkjában, térdek enyhén behajlítva
  2. A hasizmok erejével emeled a lábaidat, egész addig, amíg a térdeid a mellkas fölé nem érnek, és ekkor a mozdulat végén enyhén utána emeled a csípődet is
  3. Megtartod ezt a helyzetet egy pillanatig, majd ugyanezen a pályán visszaengeded a lábad kiinduló helyzetbe
  4. Végrehajtod az előírt ismétlés számot, majd pihensz

 

Figyelj oda, hogy:

  • Ne rángasd a mozdulatot, ne hintázz, főleg ne az alsó holtponton, mert megsérülsz!
  • A gyakorlatot nehezítheted a pad dőlés szögének az emelésével, vagy könnyű bokasúllyal, esetleg egy könnyebb kézi súlynak a lábak közé fogásával
  • Nagyon fontos a csípő utánaemelése, mert ekkor dolgozik maximálisan az egyenes hasizom alsó része
Megjelent: 552 alkalommal